Opis sytuacji wyjściowej
Firma od 4 lat osiągała bardzo zróżnicowane przychody rok do roku z trendem spadkowym i tym samym mocno zróżnicowane wyniki finansowe. Notowała również mocno spadającą liczbę klientów.
Analiza
U klienta została przeprowadzona analiza strategiczna, która uwidoczniła następujące przyczyny problemów:
- brak strategii marketingu i sprzedaży,
- brak działań w zakresie budowania i podtrzymywania relacji z posiadanymi klientami,
- pasywność w pozyskiwaniu nowych klientów.
Podjęte działania
- Firmie zostały zarekomendowane i wdrożone działania mentoringowe polegające na opracowaniu strategii marketingu i sprzedaży wraz z planem marketingowym na najbliższy rok.
- Przeprowadzony zostało również mentoring w zakresie praktycznych możliwości zastosowania narzędzi marketingu i sprzedaży, które objęło również możliwości planowania przychodów na podstawie prowadzonych działań sprzedażowych.
- Pracownicy przeszli również serię szkoleń z zakresu technik sprzedaży, obsługi klienta, budowania i utrzymywania relacji, metod budowania wizerunku i marki.
Efekty
- Rozpoczęto aktywne działania w pozyskiwaniu klientów, co przełożyło się na umocnienie pozycji na zdobytych rynkach.
- Firma pozyskała rynki kolejnych 3 krajów europejskich.
- Podjęła również planowanie przychodów, co umożliwiło prowadzenie długoterminowych inwestycji.