Opis sytuacji wyjściowej
Firma od 4 lat osiągała zróżnicowane przychody rok do roku z trendem spadkowym, spadający zysk z stratą za ostatni okres. Do tego firma posiadała nowoczesny sprzęt do świadczenia usług, który był niewykorzystywany.
Analiza
U klienta została przeprowadzona analiza strategiczna, która uwidoczniła następujące przyczyny problemów:
- brak strategii działania,
- problemy w komunikacji pomiędzy pracownikami oraz wspólnikami,
- pasywność w pozyskiwaniu klientów.
Podjęte działania
- Firmie zostały zarekomendowane i wdrożone działania doradcze polegające na opracowaniu strategii działania.
- W ramach sesji mentoringowych zostały wypracowane możliwości stosowania narzędzi marketingu i sprzedaży uwzględniając specyfikę prowadzonej działalności.
- Zarząd oraz pracownicy firmy przeszli serię szkoleń z zakresu komunikacji interpersonalnej oraz budowania relacji.
Efekty
- W Firmie poprawiła się komunikacja wewnętrzna
- W ciągu kilku miesięcy była w stanie z dużej straty wypracować niewielki zysk.