Opis sytuacji wyjściowej
Firma na przestrzeni 4 lat miała rosnący trend przychodów z tym, że były one dość zróżnicowane w ujęciu rok do roku. Firma nie była w stanie obsługiwać nowych klientów w ramach posiadanych zasobów, co uniemożliwiało jej rozwój. Nie była w stanie również podołać organizacyjnie zwiększeniu swoich zasobów.
Analiza
U klienta została przeprowadzona analiza strategiczna, która uwidoczniła następujące przyczyny problemów:
- poważne problemy w komunikacji wewnętrznej
- problemy w zarządzaniu i planowaniu.
Podjęte działania
- Firmie zostały zarekomendowane i wdrożone działania mentoringowe w zakresie zarządzania takie jak: zarządzanie przez cele, zarządzanie czasem i projektem, delegowanie i egzekwowanie zadań.
- Personel firmy przeszedł również szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej.
Efekty
- Firma usprawniła swoje działanie, w rezultacie w pierwszym roku pozyskała kilku nowych – dużych klientów.
Przełożyło się to na zwiększenie przychodów i zysków.